Here we go again

Då så, nu är jag utmanad av min tvillingsjäl ÅM.

Reglerna är följande:
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg. (check).
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

1. Ända sedan jag var liten, en-två äpplen hög ungefär, har jag velat bli advokat. Jag vet inte varför, det är det ingen som vet heller - inte ens mamma eller pappa, men det är ett sug i mig som säger att jag vill bli det. Jag minns inte när jag började tänka i de banorna, eller varför. Nu har i vart fall jakten på mitt drömyrke tagit start i och med att jag började på juristutbildningen här i Uppsala i september detta år. Juridik är komplicerat, men kul!

2. Jag har alltid haft en förkärlek till böcker och har plöjt ett antal genom årens lopp. Nu sedan flytten hinner jag tyvärr inte riktigt med lika mycket som jag vill och har gjort tidigare i mitt liv, utan det mesta jag läser nu är kurslitteratur och övrigt material som T1 innehåller.

3. Jag är dålig på att baka med jäst - allt brukar sluta med katastrof.

4. Jag är målinriktad och vet vad jag vill till 110%, dock både på gott och ont. Här på juristutbildningen där man fäller krokben för varandra både till höger och vänster känns det bra att ha den egenskapen i handväskan.

5. Jag har världens sämsta humör, tyvärr. Därför är det så fruktansvärt skönt att jag bor med mig själv, helt ensam, för den enda jag kan störa mig på är - mig själv. Och det gör jag ju inte eftersom jag tycker jag är bra!

6. Jag är fruktansvärt oteknisk, som ni säkert redan vet, och ger ofta upp innan jag ens provat eftersom jag vet att det inte leder till något.

7. Jag har nog aldrig varit riktigt tävlingsinriktad eftersom sport inte var mitt favoritämne i skolan. Jag var ju en pluggis och gillade alla andra ämnen istället - där jag var bra. Fast det var väl i och för sig en tävling i sig att tävla mot sig själv och få bra betyg. Jag har i vart fall alltid hatat att förlora, men det har inte varit lika viktigt att vinna. Dock efter mina 2 år ute på tävlingsbanorna tillsammans med min älskade häst har jag insett att bara en sak gäller - VINST!
På det planet har jag förändrats otroligt mycket och nu klarar jag inte av att bli 2:a i någon form av tävling alls.

Det var lite inside information om mig. 
Nu utmanar jag:

Ida 

Hanna

Anna L

Anna L

Anna J

Emma P

Emmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0