No work

Jag hade hoppats på att jag skulle få jobba några timmar på Blomstergården nu när jag åker hem till jul, men tyvärr blev det inte så eftersom jag inte behövdes. Himla tråkigt, eftersom jag nästan hade sett framemot det. Jag saknar ju "mina" blommor. Funderar faktiskt på att söka extrajobb på någon blomsteraffär här i Uppsala efter jul. Både för att jag tycker det är så fruktansvärt roligt och för att en extra slant i fickan inte skulle sitta fel.

Jag ska ringa till kommunen på måndag och höra om de behöver mig kring jul. Det är ju en mening med allt sägs det, även fast jag ibland har himla svårt att se meningen med vissa saker och ting. Finns det inget jobb åt mig så är det inte meningen att jag ska ha det utan då är väl tanken att jag ska vara långledig över jul och nyår och tillbringa hela min tid med alla mina nära och kära istället. ♥

Hur "meningen med allt" tänkt det pengamässigt för mig om jag inte får jobba kring jul är en annan femma. Jag trodde ju att jag skulle få mig lite extrapengar faktiskt. Men det är ju osett ännu om det löser sig eller ej....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0