Juridiken är komisk

Säga vad man vill om denna övningstenta men jag gick därifrån fnittrandes. Det ska bli spännande att se resultatet när jag får tillbaka tentan. Jag tror jag var ute och cyklade som Nicke Nyfiken, men jag kan i vart fall gotta mig med att det var en övningstenta och det blir inte betygssatt.

Sedan blir jag så förbaskat irriterad på alla som rycker och sliter i en efteråt och vill veta vad man har skrivit och vilket lagstöd man hade. Det hjälper varken mig eller dem så här i efterhand om de får veta vad jag skrivit eller att jag får veta vad de har klottrat ner på papperet.

På vägen till Gimogatan så sa Anna att det såg ut som ett lager och hon trodde inte alls att jag hade rätt, men jag var stensäker på att det låg därborta och bra lokalsinne som jag har, hrmm. Det var i varje fall rätt och vi parkerade cyklarna och gick in. På vägen hem säger Anna:
- Det såg verkligen ut som en barack!
- Obama, tillägger jag och vi garvar hela vägen hem till mig. Vi försökte oss även på en high five, men det höll på att sluta i katastrof eftersom lagboken är tung och det blir rätt vingligt om man släpper styret och har "pocketboken" plus en massa annan kurslitteratur i en kasse på styret. Tänk er själva vilken syn...

Det är inte lätt att ha dålig humor. Jag skrattar ju åt juridiken och det bör man väl kanske inte göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0