Tävling på hemmaplan

Tjihoo, jag behövde inte köra ca 50 mil tur och retur för att tävla, utan nu kunde jag ju ha tagit cykeln till stallet. Men lata jag körde bil ändå.

Inledde LC:2 med 67,50%. Fick en 4a på ena momentet i galoppen för han gjorde ett omslag. Han sprätte grus mot plåtbokstaven och hoppade till och bytte. Men procenten är väl ändå inte dålig. Kommentarerna var: "Trevlig, välbalanserad ritt! Genomgående önskar jag lite mer energi och han var idag bitvis spänd i sin galopp och kom inte riktigt genom ryggen alltid. Ändå en fin uppvisning!"
Vi slutade som tvåa i den klassen.

I LB:1 fick vi 63,10%. Han skyggade till för en rullskidåkare som kom åkandes när vi red upp på medellinjen i slutet av programmet. Jag tyckte han gick spikrätt och slappnade väl av lite för mycket och då skyggade han till så på de sista momenten fick vi 5or. Kommentarerna var: "Trevligt ridet på lydig häst! Var noga med att markera arbetsgångarterna före och efter mellangångarterna. Kan fortfarande bli mer energisk i sitt skritt och travprogram."
Vi slutade som tvåa även i denna klass. Med ett plus för lydnaden!

Summerat kan jag väl påstå, som vanligt, att jag inte är nöjd. Trallar: "Aldrig nöjd, aldrig nöjd." Jag vet ju att vi kan bättre och det är det som stör mig. Jag vet, jag ska väl inte klaga, men någonstans där bak i huvudet gnager det att jag inte blir nöjd. Någon gång vill jag verkligen känna - VAD BRA JAG RED! Och få procenten därefter också.
Regionala på SURF i helgen. Spännande! Och denna gången ska jag inte stryka mig!

Kul att så många kom och kikade ändå och att vi fick hyfsat tur med vädret. Tack till ALLA som har hjälpt till under helgen! Ni är guld värd allihopa. Utan er hade det inte blivit en sådan bra tävling. Det flöt på kanonbra och jag är så stolt att vi lyckades så bra som vi gjorde.

Resultaten finns här för ni som är intresserade.

Dagens skörd av bilder:



Ps, kika i VF imorgon!

Kommentarer
Postat av: Helena

Bra kämpat Lina :) Du är med på bild i VF idag!

2008-05-19 @ 11:33:28
URL: http://helenahaegglund.blogg.se
Postat av: Isa

Se så fin killen är! Blank, musklad och glad =) KUL!

2008-05-25 @ 22:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0