Soppatorsk

Min käraste bil vägrar starta och har fått stått hemma på gården hela dagen. Från och med nu ska jag på heder och samvete aldrig mer snåla på bränslen och inte åka och tanka i tid. Tanka måste man ju alltid göra, men jag blir ju faktiskt så förbaskat snål när bensinen är så dyr.

Jag ska jobba 2 (!) timmar imorgon på HTJ och jag måste ha en fungerande bil tills dess. Även fast jag tankat i den en slurk och den har ström så startar den inte. Jag är ingen bilmekaniker så jag vet inte vad felet är heller. Men jag får luska vidare... Någon pratade om ett filter, men vadå? Vad är det? Och VAR sitter det? Så jag kan byta. Om det behövs alltså.

Bosse Bildoktor, var är du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0