Södra Umeå Ryttarförening

Åkte ner i fredags förmiddag för att Boggan skulle bli skodd. Sedan fick jag även rida Rut. Snacka om skillnad på hästarna! Jag tror jag gillar mer rutinerad hästar faktiskt. Sedan åkte vi till Surf och gjorde oss hemmastadda.
På kvällen gick vi ut och åt en god bit mat på O'Learys.

På lördag följde Hanna med ut på Surf. Dagen inleddes med en LA:3. Det var inte mycket till energi i Boggan och vi fick 58,39%. Säger som Hanna sa - "Det såg ut som han var på en joggningrunda."
Men till LA:4 hade han laddat om och vi klämde till med 63,17% vilket vi gick upp i ledningen med. Dock blev vi slagen av sista ryttaren så vi hamnade på en andraplacering, men jag är jättenöjd ändå. Trots allt fick vi en fyra och en femma på bakdelsvändningarna och det är ändå koeff på dem (dubbla poäng) och det drog ju ner resultatet ordentligt. Men tvåa blev vi.
Eftermiddag/kvällen tillbringades på Hippo och sedan framför ESC. Dock sov jag när alla länder framförde sina röster, men Ryssland? Ja, ja.

Eftersom det hade gått så bra i LA:4 så bytte jag från LA:1 till LA:4 nu idag söndag. Dock var han inte riktigt lika med på noterna, men vi skrapade ihop till 59,27%. Jag är nöjd över procenten faktiskt, med tanke på vilken dålig ritt vi gjorde i mina ögon. Det var enbart två placerade i denna klass på grund av få startande och vi blev inte placerad. Antingen blev vi trea eller fyra, men jag vet inte för jag åkte hem innan klassen var slut.

Jag är ändå nöjd över helgen! Jag gick ju bara back 210 kr exkl bränslen för andraplaceringen gav 400 kr. Nu laddar vi om inför Skellefteå i helgen.

Men en sak är då säker. Nästa gång det blir meeting vill Boggi stå i box! Gamle mans fina ben måste jag vara rädd om.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så mycket Lina! för att mina flickor fick åka med dig hem:) / Maria N

2008-05-26 @ 13:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0