Skellefteå RK

Idag var inte precis min lyckodag. Det började med att vi lämnade Storuman lite senare än vi hade tänkt och när vi kom till Tara kom jag på att jag glömt schabraket så då var det bara att vända. Väl framme i Skellefteå kl halv ett och min start skulle vara ungefär tio över ett, så skyndade vi med att göra iordning Boggan. När jag skulle sadla insåg jag att jag hade glömt sadelgjorden också. Men då hade jag turen att få låna en i sista stund och jag hann väl rida fram i ungefär en kvart. Väl inne på banan gick det kasst. 55 procent. Han bytte i förvända galoppen och det gick allmänt bara dåligt. Med handen på hjärtat så var det nog den sämsta ritt jag någonsin har ridit.

Men nu har jag köpt en ny sadelgjord och laddar om inför imorgon. Vi har ätit god mat och jag är proppmätt. Nu ska jag gå upp på hotellrummet och bara ligga i soffan och ta det lugnt tills vi ska sova. Imorgon ska vi vara på stallet kl 7 så det är blir en tidig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0