Bad

Det var otroligt länge sedan jag badade så ikväll tänkte jag att jag skulle lägga mig i badet och koppla av. Var frusen sedan en lång dag i kall-stallet så vad kunde bli bättre än ett bad?

Jag börjar tappa upp vattnet som är skållhet och tycks minnas att en gång för länge sedan fick jag bada i skållhett vatten och det tog mig säkert 20 minuter innan hela jag låg i badkaret. Vattnet fortsätter rinna, men det blir mindre och mindre varmt, men ändå är det behaglig temperatur i karet. Till slut rinner det så kallt vatten så jag ger upp och hoppar i det halvfyllda badkaret som kunde ha varit lite varmare. Jag tänkte att här kan jag inte ligga så länge som jag vill för vattnet kommer bli kallare. Börjar duscha av mig och inser att vattnet nu är iskallt! Då minns jag vad som hände på Alla Hjärtans Dag en gång när jag och Viktor skulle ha mysigt och bada tillsammans. Samma sak - iskallt vatten och vi fick springa upp till duschen som hade bara en liten aning varmare vatten (ni kan ju tänka er hur mysigt det var). Så jag rycker åt mig handdukarna och springer upp i duschen som har iskallt vatten. Jag fryser och hoppas på lite varmare vatten (hade skruvat på det varmaste i duschen och då brukar man skållas) och till slut blir det lite varmare. Spolar snabbt av mig och nu sitter jag här med mammas gamla morgonrock, pyjamasbyxor och turban på huvudet. Jag fryser mer än jag gjorde innan.

Nu ska jag ta en kopp varm choklad. Det litar jag mer på än ett varmt bad. Och nu förstår jag ju varför mitt undermedvetande har undvikit att bada.

Kallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0