Bye bye Storuman

Idag är min sista dag här i Storuman på Gud vet när. Imorgon bitti, tidigt, går flyttlasset. Men för det betyder det inte att jag är redo för flytt. Egentligen inte på långa vägar, men jag får lägga på ett kål när jag kommer hem.

Hela huset svärmar av banankartonger och jag ser dem när jag blundar och ska sova. Nu är nästan hela mitt liv nerpackad i dessa kartonger, så man kan väl säga att jag själv lever i en sådan. Men det tar sig, sa pyromanen och jag håller med. Ikväll ska alla dessa kartonger lastas in i bussen så allt är redo och klart för att tuffa iväg imorgon bitti. jag och Jonas sover sista natten på Ljungvägen eftersom jag inte lär ha någonstans att bo i natt.

Det var mycket som jag hade velat hinna med innan jag åkte, men inte det. Bland annat säga hejdå till ÅM, Micka, Anders med flera. Hanna sprang jag på igår på Nyfiket men inte tänkte jag på att ge en hejdåkram. Men Storuman finns kvar, med allt dess innehåll.

Jobbar ju självklart idag och sedan blir det järnet när jag kommer hem. Så gott som alla kläder är då packade, det återstår bara diverse småsaker. Men sedan är ju hela mitt rum som ett bombnedslag och någonstans där inne ska jag försöka rensa och städa och bestämma mig för vad jag ska ha med mig och det lär ju ta sin lilla tid.

Men nu är det dags. Om 24 timmar sitter jag i bussen och rullar mot destination Uppsala, Främre Luthagen.

Bye bye Storuman.

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag blir ju nästan ledsen när jag läser dina inlägg! Men Storuman finns alltid kvar, det vet du! Du kommer säkert få det toppenbra i Uppsala! Nu börjar jag gruva mig inför min flytt, trots att det bara är 40 mil.

Jag och Jannike ska försöka planera in en resa till dig i höst! Så vi får hålla kontakten! Ha det bra så hörs vi! Kram

2008-08-13 @ 11:21:50
URL: http://idaroennholm.blogg.se/
Postat av: Ida

Sköt om de nu och ha det bra där nere =) Kram!

2008-08-13 @ 11:32:28
URL: http://bluemist.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men Lina, jag tänkte inte heller på att ge dig en hejdå kram!!!! tänkte typ, henne lär man ju träffa fler gånger innan hon åker, hah! så jag misstog mig ;) Så du får en gigantisk kram här ist, och lycka till där nere, hoppas du får trivas som fisken i vattnet!!! vi ses när vi ses! KRAM KRAM!!!!

2008-08-13 @ 17:00:28
Postat av: Gina

Jag ska absolut komma och hälsa på! Kör du förbi Lse imorn? Isf kan du väl tvärstanna i 2 sekunder så jag får ge dig en kram och önska dig lycka till?? :)

Pusskram!

2008-08-13 @ 19:58:19
URL: http://giinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0