Tävling Skellefteå Ridklubb

Inledde LB:1 med 67,24%, helt klart godkänt! För övrigt bästa procenten i LB hittills i vår karriär. Jag fick tre stycken 8or! Kommentarerna av domare Kristina Alderheim var: "Mjuk och prydlig uppvisning! Taktmässig. Spänner till i nacken ibland - kunde bli lite 'rundare' i sin form. Jobba med rakriktning. Lycka till!"
Jag gick upp i ledningen med den procenten, men tillslut blev jag slaget av ett ekipage som fick en poäng mer än mig, så jag slutade tvåa.
LA:1 har jag aldrig ridit förut, men jag hade som mål att komma över 60%. Boggan var dock lite trött och seg och av erfarenhet har jag märkt att han blir det när han åker långt på morgonen och sedan ska starta två klasser senare under dagen. Fodra upp kanske? Även fast han var som ett ånglok på fredagen.... Jag fick 60,79%, helt okej. Kommentarerna var: "Jämn och prydlig uppvisning. Ofta fin takt i trav. Jobba med kvaliteten i galoppen. Lycka till!"
Men skillnaderna är så enorma i LB och LA. I LA:1 har vi moment som ryggning, skänkelvikning, förvänd galopp, galopp från skritt osv. Vi gick in på en andra plats, men blev slagen av två stycken till och det vara bara 3 placerade i den klassen, så vi hamnade just utanför.

Men jag är klart nöjd ändå. Med tanke på att jag förra säsongen tävlade LC med 65% och LB med 60% och nu tävlar LB med 65% och LA med 60% så har det ju helt klart skett en stor förändring. Men jag blir ju aldrig nöjd förrän jag är bäst. Fast det är ju i och för sig det som sporrar en till att träna hårdare.

Till helgen är det regional i Vännäs. LB:2, LA:4 och LA:3 står på menyn. Jag vet redan att jag kommer köra på LA:4 på grund av bakdelsvändningarna, men jag ska göra ett försök i varje fall... Och Boggan är nog piggare eftersom vi åker dit på fredagkväll då det är meeting. Då slipper han ju åka transport på morgonen och sedan försöka prestera senare under dagen så att matte blir nöjd.



Ursäkta de dåliga bilderna, men de blev inte bättre än så här.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Grattis!!! kul med positiva framgångar! men du måste ju lära Boggan å titt in i kameran! ;) hihi

2008-04-27 @ 16:51:03
Postat av: Anonym

Grattis!! Men varför kan du int plocka upp luren å ringa?!

2008-04-27 @ 20:38:28
URL: http://fannysundstrom.blogg.se
Postat av: Isa

Super bra!!!

2008-04-28 @ 23:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0