Pälsbekymmer

Detta pälsbekymmer. Boggan har börjat sätta vinterpäls och direkt får han skav. Jag blir tokig! Ska han se ut som en skabbräv i år igen? Fläckig av skav på flera ställen, plus en sträv päls som är allt annat än blank och fin. Tacka vet jag då sommarpäls.

Har börjat ge honom linfröolja så jag får se om det ger någon effekt. Jag hoppas på det. Sedan ska jag använda den nyinköpta ryktborsten mer än väl. Ska införskaffa mig babypuder också, för det ska tydligen vara bra. Nu testar jag alla knep jag kan få!

Det värsta är ju det inte verkar finnas något "botemedel" för detta problem. Ingen jag har pratat vet hur man rår bot på det hela.

Eller så gör jag som min V sa. Sätta bomull på alla saker som gör att det skaver. Det blir snyggt med tyglar inlindade i bomull! Då drar vi nog mest blickar till oss på träningarna i Lycksele, dock inte av den anledning jag egentligen vill..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0