Hubertusjakt

Idag var jag och ÅM med pållarna till Lycksele på Hubertusjakt. Vi red i 2 h och 45 min ute i skogen och sedan avslutades alltihopa med att man skulle leta efter en rävsvans i skogen. Den som hittade rävsvansen och la den i en hink som stod på en äng vann hela jakten. Dock var det varken jag eller ÅM som vann. Vi hade ju mest bara otur idag.

Det började med att vi blev sena med att lasta hästar plus att de ville fåna sig lite och inte gå in. När vi väl har lastat och är klara så upptäcker vi att vi har lite luft i däcken på transporten så det var bara att åka upp till Bilisten och pumpa dem. Vi åkte från Storuman 8.40 och det skulle börja i Lycksele kl 10! Vi kom fram prick 10 så vi skyndade oss att lasta ur och göra i ordning hästarna. Sedan red vi iväg.

När vi kommit tillbaka i stallet lastar vi hästarna igen och går och fikar. När vi ska åka i väg så ser vi att vi inte har någon luft i ena däcket igen! Så då var vi ju tvungen att byta däck. Tur vi hade reservhjul och att det fanns en snäll karl hjälpte oss. Hästarna stod så lungt och stilla trots att vi bytte däck när dom stod där i. Vilken tur det var en boggie! Annars hade vi varit tvungen att lasta ur dom.

Men annars var det en rolig dag och det var kul att se och prova på något nytt!

Nu är jag hemma och är trött och mör i kroppen. Ska upp och mysa med kissemissarna i soffan och se om det finns något bra på tv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0