Home sweet home

Här kommer en liten summering av helgen

Fredag
Kom fram till Övik kring 6 tiden och efter att vi hade varit ute på Marinan och kikat och sedan checkat in på hotellet var det bara att slänga i sig en sallad på Coop och sedan bänka sig framför Idol. Rätt person åkte ut, hon höll inte samma standard.

Lördag
Vaknade först kring halv 7 när V klev upp men jag fick ligga kvar i sängen tills nio. När jag skulle göra mig i ordning för frukosten upptäckte jag att jag hade glömt mitt smink hemma. Tråkigt tyckte jag, men brydde mig inte särsklit mycket. Gick ner och avnjöt en god hotellfrukost, dock i min ensamhet. Sedan efter en vägbeskrivning begav jag mig till stan. Det var 1,5 km in till centrum, så det blev en skön morgonspromenad. Jag fyndade en massa saker, mest kläder, men ett halsband fick slinka ner bland kassarna också. Fram till kl 16 strosade jag fram på Öviks gator, ingen kanon shoppingstad, men det fungerade att spendera en dag på. Viktor kom och hämtade mig inne i stan och nu skulle vi göra oss i ordning för middag inne på O'Learys med gänget på den nya affären. Jag, som hade glömt mitt smink hemma köpte något kitt på Kicks innehållande allt behövande förutom mascara, kunde gå ut med gott samvete. Gratis middag + gratis cider och drinkar tackade man ju inte nej till. Jag har i varje fall druckit den godaste Rosa Pantern i hela mitt liv!
JL - Den enda kändis jag kan stoltsera med är Timander som satt BREDVID mig. Han anlände till festen efter deras förlustmatch.
Vi gick, trots det roliga, ändå hem rätt tidigt.

Söndag
Eftersom affären inte skulle öppna förrän kl 11 så fick jag och V fika tillsammans på morgonen. Vi klev upp efter nio och packade in alla grejer i bussen. V åkte iväg till Öviks Marina och jag stannade på hotellrummet och läste ut Silverkronan. Äntligen! Det var ingen bra bok och konstigt slut... Men jag var ju bara tvungen att läsa ut den.
Affärerna öppnade inte förrän kl 12 så kvart i 12 checkade jag ut och gick mot centrum. Efter en stunds strosande hittade jag mig ett par byxor och ett par vinterskor. Det enda som fattas nu är vinterjacka och mössa + vantar. Men det får jag ordna när jag åker till V-ås.
Kl 15.30 kom V och hämtade mig och då var jag less på att gå på stan. Det var inte många affärer öppna och H&M hade jag varit inne på minst 3 ggr.
När vi kom fram till Umeå åt vi pizza, sedan skulle min premiärtur med bussen inledas. Jag var nervös kan jag säga. Det är alltid något speciellt med att köra en ny bil, men detta är ju ingen bil, det är ju ett höghus!! Men det gick bra i varje fall.
Mellan Gunnarn och Barsele fick jag dock syn på något på min sida av körbanan. Jag är nästan BOMBsäker på att det stod en varg på vägen. Jag fick väga för den och pulsen gick upp i 220. Den såg ut som en stor jämthund och den stod bara och tittade på mig. Det är ingen som tror mig, men jag är nästan säker på att det var en varg. Helt säker kommer jag aldrig att vara eftersom jag aldrig sett någon i verkligheten tidigare och sedan gick allt så fort. Men om någon vet av en lös hund på söndagkväll mellan Gunnarn och Barsele så kan ni ju höra av er, så att jag får stilla min fundering.


Kommentarer
Postat av: Gina

men vad fränt om det var en varg ändå..! :o

2007-10-22 @ 10:03:47
URL: http://giinaa.blogg.se
Postat av: Emma

Ne huvva, inga vargar där inte... det var en hund, dom hade sett den i forsvik oxå! :)

2007-10-22 @ 18:36:06
URL: http://peersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0