Hemmaflicka/anställningslös

Jag vill inte längre kalla mig arbetslös, bättre med hemmaflicka eller anställningslös.

Jag kan ju inte vara hemmafru när jag inte ens är gift eller är sambo med den jag älskar, utan bor hemma hos pappa. Därför är hemmaflicka bättre, eftersom jag är pappas lilla flicka. Med tanke på att jag är ensam av det kvinnliga könet här i huset är det jag som sköter hemmasysslorna. Därför passar hemmaflicka ännu bättre in på mitt situation.

Anställningslös är ett annat passande namn. Arbete har jag upp över öronen om jag vill, dock är det inte betalt arbete. Så arbetslös är jag faktiskt inte. Eftersom jag inte har någon anställning så kallar jag mig själv anställningslös istället.

Så min nya bedömning av min nuvarande situation är hemmaflicka/anställningslös. Välj själv vad ni vill kalla mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0