Arvidsjaur och språkkunskaper

Åker till Arvidsjaur lite senare idag med Viktor och blir kvar där till fredag morgon, alternativt torsdag kväll. Vi får se hur det blir. En dag i taget..

På fredag ska jag till Vilhelmina och träna med Boggan för någon som hörs vara duktig. Och senare på kvällen får jag träffa viking-Emma! Jag lyxar till och med till det och stannar kvar där över natten för på lördag är det också träning. Sedan åker jag hem. Hur jag ska palla det danska språket (tränaren är dansk) är en annan femma. Mina tidigare språkkunskaper kan dock inte hjälpa mig denna gång. Att sitta och trixa med hästen kan vara nog svårt och sedan få instruktioner på danska - De vette tusan om jag grejar det..

Antingen blir jag en fena på danska och avancerar som tolk eller så förstår jag inte ett jota. Jag tror inte på något mittemellan..

(Psst, jag hoppas på det första.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0