Väckningsproblemet = löst

Igår kväll kom jag på värsta idén. Jag valde att inte dra ner rullgardinen för hela ena fönstret för att få in lite ljus på morgonen och bli pigg. Jag har svårt för att sova om det är ljust ute så jag tänkte att det måste mig som handen i handsken. Om inte en Wake-up Light var så förbaskat dyr kanske jag skulle införskaffat mig en sådan.

Sagt och gjort drog jag inte ner gardinen hela vägen och jag vaknade 07.52, före väckarklockan! Vid den tiden är det inte särskilt ljust ute, det är det i och för sig inte nu heller, men tydligen tillräckligt ljust för att jag skulle vakna av mig själv. Vilken superidé! Detta ska göras varje dag här framöver, dock funkar det ju






(Pappa var här utanför och klampade i samma stund som jag vaknade, men jag vill inte, vill inte, tro att det var han som väckte mig. Jag tror på ickenergardinsdraget.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0