Begravningen

Idag var jag på världens finaste begravning. Allt var så vackert, precis som det ska vara. Men det var också en av de tyngsta dagarna någonsin i mitt liv. Det är så ofattbart att världens bästa moster är borta. Allra, allra käraste finaste Erika. En riktig solstråle har lämnat oss.

Såren från den 22:a november hade just påbörjat sin läkningsprocess och livet hade börjat kännas lite lättare - tills idag. Alla sår har rivits upp igen och det enda jag känner är en stor sorg och saknad. Varför, varför, varför?

Hur dumt det än låter så var det skönt att ha begravningen att "se fram emot". Att få veta att man inte har tagit det slutliga farvälet riktigt än. Nu när begravningen är över så är det tungt för nu vet man att den sista hälsningen är sagd.

Erika - ensam härskare.
En mycket stark kvinna som tyvärr förlorade den hårda kampen mot cancern i en alltför ung ålder.

Denna låt vill jag spela för Erika. Jag vet att hon tyckte om den...



Livet är en gåva som vi bara har till låns och man vet aldrig när man blir fråntagen det. Ta vara på de stunder ni har tillsammans. Många, inklusive jag själv, tar för givet att man ska dö när man blir gammal. Ta inte det för givet! Man vet aldrig när livet rycks ifrån en.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hamnade på din blogg av en slump. Jag gläds åt hur fint du skriver om Erika. Jag har tidigare bott i Arvidsjaur och kände Erika, jag är en av dom som hon tippade trav med i flera år. Det är verkligen sorgligt att hon inte finns ibland oss mer. Eftersom jag vet att Erika, precis som jag, är barnsligt entusiastisk över julen och allt som hör den till så gläds jag över att dina julförberedelser sker som vanligt. Sänder dig en vacker dikt om sorg, som jag anser passar till Erika och din blogg.

Gråt inte vid min grav, jag finns inte där. Jag finns i solens spegelblänk på fjorden.
Jag finns i vindens lek över sädesfälten.
Och när Du en tidig morgon väcks av fåglars kvitter, är det min röst Du hör.
Så gråt inte vid min grav. Jag är inte död.

2007-12-23 @ 10:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0