Exemplarisk

Idag har jag varit en exemplarisk dotter och putsat nästan alla fönster i hela huset. Jag är rätt stolt över mig själv. Jag har inte putsat så många fönster i mitt liv, faktiskt bara mina egna i lägenheten en enda gång. Det var ungefär det tråkigaste jag gjort, någonsin. Men idag gick det som på räls, kanske därför att fönstren är stora och ingen insida behöver putsas.

Blir jag inte advokat ska jag bli fönsterputsare. Så de så. Eller det kan vara en bisyssla. För vad sägs om advokat, pirat, jägare och fönsterputsare? Det är nog min framtidssysselsättning.

Annars har jag fördrivit tiden med att göra i stort sett ingenting. Det är ju trots allt sommarlov!

Imorgon ska jag fortsätta i den exemplariska stilen och baka bröd. Nu när jag har verktygen borde jag försöka mig på bröd med jäst, men inte imorgon. En annan dag.. Jag och jäst är ju inga vidare goda vänner, men vi kan bli...

Vilken exemplarisk fru jag kommer bli när jag blir stor!

Kommentarer
Postat av: IDa B

Det kommer inte jag bli. Hatar allt som har med hushållssysslor och kan inte laga mat. Bra va? :)

2010-06-10 @ 09:27:57
URL: http://enbjornochettemo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0