Disciplinen finns..

... men det är svårt att plugga när man inte har någon kurslitteratur. Jag har gjort mitt bästa i varje fall och hoppas att det räcker tills imorgon. Vi håller på med avtalsrätt just nu och det är fruktansvärt kul. Jag kom på mig själv av att sitta och stormtrivas med juridiken när jag renskrev ifrån föreläsningen tidigare idag. Jag tyckte att T1 var kul med konstitutionell rätt etc, men redan efter två dagar känns civilrätt och i varje fall just nu avtalsrätten mycket roligare. Det känns som om det blir lite mer juridik i det hela. Jag hoppas jag får kurslitteraturen imorgon så jag kan sätta tänderna i Adlercreutz bok om avtalsrätt "som har funnits hur länge som helst" enligt Samuelsson.

Ikväll gick jag för första gången och handlade på ICA. Jag har inte tagit mig för det tidigare, speciellt för att jag är så himla fattig just nu. Mat är inte det jag vill lägga pengarna på, men det är ju ett nödvändigt ont. Till råga på allt hade jag fått en 5% bonus på ICA och hur lönsamt är det att handla 2 liter mjölk på den? Nej, inte alls lönsamt så jag tog mig råd och storhandlade så nu behöver jag inte handla på flera dagar förrän mjölken tar slut. Frysen är full med färdiglagad mat så nu i fattigtider är det bra. Det är dags att äta upp alla matlådor jag har där inne så att den är tom lagom till att pappa kommer ner och vi kan åka på ICA MAXI ;-)

Har sett en massa One Tree Hill-avsnitt idag och ikväll. De är ju så fruktansvärt bra! Det kommer gå fort att se de här säsongerna!

Jag får besök i helgen av självaste Johanna. Hon kommer på lördageftermiddag och sedan ska vi till Hannes och Johans inflyttningsfest. Var vi drar vidare när festen är slut där och alla drar på nation återstår att se. Jag får i vare fall en sängkamrat! Sedan träffar jag ju henne och en massa andra Storuman-människor nästa helg när jag åker till Norrköping på Larssans 30-årsfest. Kul, kul!

Mormor ringde mig ikväll och det är alltid lika trevligt som vanligt. Jag ska få ett brev med Posten bland annat innehållande veckosalladen som hon brukar göra. Den är supergod och håller i en hel vecka, därav namnet. Då kan jag äta sallad varje dag för annars är jag rätt dålig på det. Mormor äter den till allt, förutom gröt. Vi kom fram till att det kanske inte vore någon bra kombination.

Jo Kicki, alldeles rätt. Kortet på jag och Erika är tagit någon gång mellan maj-augusti sommaren 1989 enligt mamma. Och det är jag som har varit runt och flängt allra mest i Arvidsjaur av syskonskaran Sundström. Skönt att höra att det är fint på graven! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0