Pippi Långstrump nästa?

Att lyfta en 50 kg säck är inte lätt ska ni veta! Boggan hade ingen havre i stallet och det fanns ingen som kunde hjälpa mig så jag tänkte att jag skulle klara det helt själv. Jag slet, drog, bökade igenom en liten smal gång ut ur garaget. Kunde inte ta stora porten som egentligen var det lättaste vägen, för jag fick inte upp dörren. När jag tillslut hade fått ut den ur garaget kom jag på att jag skulle trilla över den på en sopsäck och dra den till bilen. Sagt och gjort - det gick kanon! Tills jag kom till bilen. Hur skulle jag lyckas få den i bagaget? Jag hade ju inte lyft säcken en enda gång utan bara dragit och styrt. Då kommer jag på att jag drar upp den på rampen till transporten som faktiskt stod hemma på gården. Vad lätt det gick! Sedan var det bara att koppla på släpet och gasa. Väl i stallet skötte Robert resten.

Men nog är jag rätt stolt ändå över att jag lyckades! Men sedan tog det ju 50 minuter också....

Ps, Joel som brukar hjälpa mig med det där, kom hem just när jag kopplat på släpet och ska fara iväg. Typiskt va?

Kommentarer
Postat av: Lovisa

ha en trevlig dag :)

2008-01-30 @ 16:04:06
URL: http://bylovisa.blogg.se
Postat av: Isa

Snyggt jobbat! ;0)

2008-01-30 @ 20:07:49
URL: http://theblog.bloggagratis.se/
Postat av: Mor

"Bra kvinna reder sig själv" ;-)

2008-01-30 @ 23:00:39
Postat av: Maria

Instämmer fullt med mor ;)

2008-01-31 @ 12:40:35
URL: http://mejan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0