Underbar

En underbar helg på många, många sätt. I fredags åkte jag till Anna och vi lagade mat, drack vin och bänkade oss framför Idol. Somnade nästan i soffan innan det var dags för mig att åka till J i Enskede gård.

I lördags åkte jag och Anna till Skärholmen för shopping. På listan stod en höstjacka. Anna hittade den åt mig inne på Monki. Jag provade och älskade den. Den är sjukt svår att fota när den inte sitter på, så ni får inte se någon bild nu. Möjligtvis när jag är in action någon gång.

Vi shoppade vidare och jag hittade en kofta på Vila, ett par tights på Monki, underkläder på Twilfit och sedan hittade jag det. Jag hittade en klänning till Älggasquen. Den kommer bli alldeles perfekt! När jag stod där och skulle betala så insåg jag att det har gått alldeles för lätt. Så lätt skulle det ju inte gå att hitta en klänning. Jag skulle ju våndas, drömma mardrömmar, bara hitta korta klänningar, ha panik, åka till Stockholm flera dagar och gå i precis alla affärer. Därför blev jag tveksam på om jag verkligen skulle köpa den. Jag hade ju ställt in mig på att det skulle bli som i våras när jag letade klänning - fast värre. Fånigt, jag vet. Jag köpte den och blev ett halvt studiebidrag fattigare. Den kostar mig 220 kr i timmen att använda på Älggasquen. Men jag älskar den. Jag kan ju faktiskt ha den på nyår också.. Faktiskt.




Så nu är det färdigshoppat för mig till i.. november.

Igårkväll var jag hos Anna och åt middag och glass tills magen stod i fyra hörn. Sedan tog jag bilen, körde helt fel och fick guidning tills jag hamnade rätt. Det där med lokalsinnet är inte riktigt min grej, tror jag.

Imorse fick jag våfflor till frukost innan jag åkte tillbaka till Uppsala. Nu har jag en bil på min parkering och det känns bra. Hur långvarig den blir återstår att se, men det ser ju bra ut i varje fall. Städdag på nationen och sedan Body Balance med Elin. Nu sitter jag här och ska försöka plugga lite, men internationell bolagsrätt är nog inget för mig..

Jag trivs bra i Enskede gård.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0