Glasögondag

Jag hade min glasögon på mig idag. Jag är en stor användare av linser och har glasögon alldeles för sällan. Optikern säger att en tumregel ska vara en dag i veckan. Jag lyder inte det rådet för jag minns inte sist jag hade glasögon på mig. I somras kanske? Förra terminen? Jag minns faktiskt inte. Stackars mina ögon.

Detta resulterade i att jag ikväll stod och skulle ta ut linserna. Det gjorde ont, men de lossnade aldrig från ögat. Jag hann tänka att de vuxit fast tills jag tittar ner och inser att jag ser suddigt. Fan, dom hade ramlat ut tänker jag. Tills jag ser att glasögonen ligger bredvid, lägger ihop två och två och minns att idag är en glasögondag. Att jag faktiskt haft glasögonen på mig hela dagen för första gången sedan jag minns inte när. Att jag inte alls hade några linser att ta ur.

Så jag fick lägga mig i sängen med röda, irriterande ögon. Så går det när man har vanan inne helt enkelt. Förresten är de väl fyrkantiga också efter en hel dags datortittande. Det är synd om mina ögon.

Kommentarer
Postat av: Stannapanna

Hi hi hi hi hi sötdu !

2010-10-12 @ 06:36:10
URL: http://ludvigssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0