Centralen

Igår mötte jag upp Johanna på Stockholms universitet för att plugga lite innan det var dags att möta upp J. Jag fick tag i de böcker jag behövde och nu borde jag ha allt material för att skriva min PM. Nu ska den bara skrivas, men det tänkte jag ta tag i ikväll. När jag skulle åka från Universitetet hittade jag såklart inte tillbaka till tunnelbanan. Jag gick, och gick, och gick. Jag blev sen, men det är ju inget ovanligt för jag är ju tidsoptimist. Jag fick ringa Joel och be om guidning, men precis då jag gjort det såg jag det välbekanta T:et och kunde ta mig in mot stan. Lokalsinnet? Jag vet.

Jag och J åkte och åt mat på Caliente. Supergott! Jag älskar verkligen tapas! Efter det tillbringade vi kvällen i Enskede gård. Jag har inte alls någon lust att åka tillbaka till Uppsala idag, men nu sitter jag på centralen och väntar på mitt 39 krs tåg som går 11.11. Det gäller att vara smart och resa billigt när man är student.

För övrigt kan jag meddela att jag kommer ha en månads jullov. En månad! Från 13 december till 10 januari. Fantastiskt! Nu ska jag bara planera hur och när jag ska åka hem och när jag ska åka tillbaka till Uppis. Det kanske är dags att börja boka biljett..

Kommentarer
Postat av: Maria

JAAAAAA!!! Saknar dig <3

2010-10-06 @ 11:08:47
URL: http://mejan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0