Ingen vanlig dag

Idag är ingen vanlig dag för det är bästa Ninas födelsedag! Jag har varit där och fikat ikväll. Världens smarrigaste tårta!

Annars har det varit en helt vanlig torsdag. Plugg och kvällskurs. Jag har dock grubblat och kommit fram till att från och med nu ska jag:

- sluta vara tidsoptimist. Det tog jag tag i i morse och kom för en gångs skull i tid till basgruppsmötet kl 8. Det har dock blivit en vana att ingen är där i tid. Första, efter mig då alltså, trillade in kring 8.15 och sista 8.30. Tidsoptimister är vi allihopa - men inte jag. Längre.

- börja använda cykellysen. Jag har varit tvungen att kasta mig av cykeln två gånger denna vecka för att jag mött polisen. Och då menar jag verkligen kasta mig av. Nästan så att jag dumpat cykeln på vägen bara för att verka oskyldig. Så imorgon ska jag handla lysen. Det positiva med det hela är dock att jag har blivit väldigt bra på att lokalisera polisbilar. Jag ser dem på flera mils avstånd! Om jag inte hör dem före.

Kommentarer
Postat av: pappsen

HI...HI... dagens notis, Juriststuderande bötfälld för trafikbrott. Bot,5 dagars social tjänst.

Pappsen

2010-11-19 @ 01:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0