Trista tillvaro

Juridiken snurrar runt i huvudet. Snart är det nog dags att ge upp för idag. Efter att ha tampats med res judicata och litis pendens vill man bara sova. Eller sluta plugga juridik. Bli ekonom helt enkelt. Eller något annat oviktigt, typ kattfrisör (Förlåt Elin!).

Jag borde dock gå på ICA innan stängning och köpa lite frukost. Apropå mat har jag fan ingen tid att laga mat. Jag hatar tentaplugg - ge mig ett liv. Snart går jag in i mitt vanliga tentapluggskäk tror jag - keso, räkor, ägg och avokado. Smarrigt värre, men fan så ensidigt.

Härmed efterlyser jag med andra ord matlådor. Är det inte dags för ett Biltema besök och matlådor till en stackars tentapluggande juriststudent?

Fan vad jag är trist. Jag ska nog sova lite så ni slipper höra mitt svammel. Jag är dödstråkig, jag vet. (Och det hela är egentligen ett enda stort rop på hjälp från mig till mamma, haha.) 

Imorgon blir det iaf roligare för då är det dags för VårYra! Kommer bli fantastiskt. Har jag tur kommer till och med Fanny hit och sluter upp till Uppsalas studentliv.. Magiskt med andra ord!

ICA nästa och sedan sängen. Om två veckor har jag lov och om två och en halv vecka är jag hemma. Jag har ingen lust alls att åka hem faktiskt. Jag vill inte lämna detta förlovade land!

Bara för att dagens enda inlägg blev en enda stor klagomur så väger jag upp det hela med en låt jag blir glad av..



Plus minus noll

Kommentarer
Postat av: Elin

Aouch Lina, vilket slag i magen! Jag är sårad :P. Du jämför mitt yrkesval med kattfrisör...Är det så illa? =)

2010-05-21 @ 10:35:08
URL: http://motnyaaventyr-elin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0