Min gammelmormor

Idag skulle min ståltant till gammelmormor fyllt 95 år. Hon som visste allt om livet, som gräddade våfflor och stekte småplättar som ingen annan. Hon som sa till mig när det tog slut med en pojkvän att "Har han lämnat dig i båten utan åror?" och "Mister du en så står det tusen åter!"

Jag saknar min gammelmormor som vi alltid gick till när vi var liten på julafton och bytte julklappar. Min gammelmormor har stuckit nästan alla mina tjocksockar och hon ville alltid veta om de passade, om de hade hål i så hon fick stoppa om dem osv. Alltid var det prat om tjocksockar. Jag skulle göra allt för ett helt nytt par stickade av henne.

Min gammelmormor gick bort dagen efter jag flyttade hit till Uppsala. Jag är döpt efter henne och heter Signe i andranamn. Jag får hoppas att jag fått hennes gener och om inte det så att det följer med namnet och jag också blir en sån krutgumma som hon var i alla hennes år!


Kommentarer
Postat av: Anna Henriksson

Eran gammelmormor var en underbar gumma och världens härligaste granne! Vi pratade om henne för inte så länge sen och undrade om hon levde än, nu fick jag ju svaret!

2010-06-07 @ 21:35:48
Postat av: Elin

Ja, hon va verkligen en riktig ståltant...å världens bästa gammelmormor... <3

2010-06-07 @ 23:42:49
Postat av: Fanny

jaaaa.. en mycket bra beskrivning på vår finaste! <3

2010-06-08 @ 08:17:05
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0