HELG

Nu är det helg, eller ja det beror väl på vad man ser som helg för jag ska faktiskt ändå plugga lite.

Jag var väldigt effektiv på förmiddagen och nu tror jag att jag har koll på vad min PM ska handla om. Spännande, klurigt och stackars prosituerade thailändska Maria som tror hon får det bra i Sverige. Jag och Ida åt lunch ihop och surrade om det mesta och sedan gick vi en sväng på stan, men jag hittade ingenting. Trist. Men i helgen har Manne lovat att vi ska till IKEA, men inte för att det finns kläder där precis..

Nu på eftermiddagen har jag städat, stått i världens längsta kö på Lutis och försökt handla mat, men jag gav upp. Alla kortterminaler strejkade och snabbkassorna fungerade inte. Oerhört irriterande! Jag skojar inte när jag säger att kön var minst 20 meter i varje kassa och då är det ju inte bara en. Men jag har i varje fall en väldigt fin lägenhet nu. Mamma, du skulle varit här nu ;-)

Nu sitter jag och väntar på Manne och hans syster Liv som ska komma och äta middag här hos mig. Tyvärr kan jag ju inte börja med maten för jag har ju ingen mat att laga, men det dyker upp snart för jag forslade över det bekymret på dem.

Och jag vet förresten vad jag önskar mig i födelsedagspresent - en handdammsugare! Och sedan vet jag precis hur min bänk i köket i framtiden inte ska vara.. Det är fint, men oerhört opraktiskt!

Nä, nu ska jag öka mysfaktorn här med lite ljus.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-01-15 @ 22:04:58
Postat av: Mor

Håll undan tills vi ses...;)Kul om vi kunde gå ut och ta en fika när jag kommer istället för att "typ" städa ..hm...;)



Hälsa Manne och syster!!

Pussokram!!

2010-01-15 @ 22:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0