Halsont

Jag och Julle var hos Anna, Johan och Lova igår. Tacos stod på menyn och sedan Idol. Myskväll med andra ord! Jag fick en tentapresent med mig hem. Gissa vad det var? Jo, DRAGSTER! Nu kommer tentan gå galant när jag knaprar i mig dem.

Julle har lärt mig att man ska titta realtidsinformation när man ska åka med SL. Så jag gör det jämt, på både gott och ont. Då vet jag hur mycket tid jag har att spela med. Alltså, vi kollade realtiden när vi gick från Anna och Johan till tunnelbanan och det kanske (nu höftar jag, jag är ju inte alls bra på att måtta) är 500 meter däremellan, jag har ingen riktigt aning. Vi hade tre minuter på oss, så det var bara att springa. Och vad jag sprang. Vi hann preciiiis. Dock var det -10 grader ute och att dra in det i lungorna är inte alls skönt. Jag har alltid haft problem med det och får ont väldigt lätt. Jag fick flashbacks från när man var liten och skulle sparka hem från stallet. Från stallet och upp till stora vägen var en lång, mörk raksträcka med en massa skog på ena sidan och en fabrik på andra. Utan belysning! Som ni förstår var man rätt rädd när man skulle hem, speciellt eftersom det alltid var lite lurigt att vara i stallet. Ni som var med på den tiden vet. När man skulle sparka hem sprang man, hela vägen från stallet och upp till gatulysena. Och fick alltså ont i lungorna och halsen för att man ansträngt sig och det var så kallt ute.

Resultat: Jag har ont i halsen idag. Kunde inte ha kommit lägligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0