Jag gillar juridiken

Några gånger i veckan får jag nyhetsbrev från Dagens Juridik till min mail. Ibland läser jag dem, ibland inte. Idag kunde jag bara inte låta bli att läsa mailet med rubriken Jackie Arklöv får inte träffa flickvän.

De tar upp rätt intressanta saker emellanåt (nu menar jag inte att det där var det mest intressanta jag läst) och det är det jag älskar med juridiken. Att det är så himla intressant!

Och jag tar tillbaka det jag sa om arbetsrätten. Det är faktiskt kul!

Sedan måste jag vara ärlig. Jag tycker nästan synd om er som inte läser juridik, för ni har egentligen inte aning om vad ni har för rättigheter.... Eller skyldigheter för den delen. Strikt ansvar för både hundar och katter bland annat. Så håll uppsikt över dem, annars kan det gå illa! De som inte vet något om juridik är i en underordnad ställning och det tycker jag är tragiskt. Det är tur vi (blivande) jurister finns till med andra ord :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0