Bra vana och dålig vana

Kl 6.45 slog jag upp mina gröna. Låg och myste i sängen framför Nyhetsmorgon och såg Nyheterna. Min favvo på morgonen, om jag hinner! Jag har blivit duktig och kokar gröt på morgonen, men det är mestadels för att frysen är tom och jag inte vill köpa bröd från affären. Jag tänker heller inte baka något innan tentan, så då är det bättre att äta upp lite havre- och mannagryn innan jag åker igen. Billigt, billigt! Till hösten måste jag dock lära mig att baka med jäst...

Har redan renskrivit det sista på gårdagens seminarium som jag inte orkade igår kväll. Så nu ska jag läsa lite arbetsrätt. Blir en pluggahemma-dag, men det passar mig alldeles utmärkt! Måste tvätta och städa lite. På söndag ska vi ha tentastuga hemma hos mig, så jag måste röja lite så vi ryms. Sedan får jag ju kattbesök snart så då vill jag ha ordning och reda! Jag längtar tills jag börjar tjäna pengar och bli rik. Då ska jag införskaffa mig en städerska direkt! Jag kommer inte få mindre fritid för att jag börjar jobba, så det är bara att inse att städning inte kommer finnas med i min tidsplanering och det är verkligen inte något som jag prioriterar. Så, en städerska tack!

Måste in till stan och köpa något att ha på mig till helgens två fester. Jag måste även köpa presenter till födelsedagsbarnen. Hmmm.. Alltid lika svårt!

Dags att börja plugga nu då!

Ps, det är ju torsdag idag ♥


Kommentarer
Postat av: ÅM

Jag vet att du kan baka med jäst! Vi har ju bakat både bullar och bröd ihop =)

2009-05-14 @ 12:33:01
URL: http://ronnvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0