Jag har nog nått maxgränsen

Jag hatar obligationsrätten milt sagt. Sedan att det finns något som heter speciell obligationsrätt gör saken ännu värre, som ni säkert förstår. Ge mig något på hyreslagen eller fastighetsköp för det kan jag. Tentan som var den 17/8 2004 skulle jag nog jäklar kunna spika. Sjukt enkel tenta, meeeeeen det kommer inte alls att handla om det. Jag sliter mitt hår snart och gråter mig säkert till sömns. Det är nog så här hopplösheten känns!

Idag var sista pluggdagen. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta? Jag måste dock läsa lite, men bara liiiite mer imorgon. Ska läsa igenom alla obligationsrättsfrågor som varit på de gamla tentorna och hoppas att det faller ner en polett. Det är ju ändå ett system i det hela, men jag kan bara inte se det. Jag är lika blind som fru Justitia just nu, dock inte riktigt på samma sätt.

Jag ger upp för idag från och med nu. Imorgon ska jag sova länge, kan man ju hoppas på i varje fall.

Jag är trött, uppgiven, less, irriterad, förtvivlad etc, men det får ni ta helt enkelt. På onsdag kl 13 är allt bra igen, jag lovar!

Dagens plus är att jag fick höra Idas röst nu ikväll. Underbart! Det har gått 5 månader, men det kändes ändå som igår.. Sånt gillar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0