Nu är jag less!

Kl 22.15 släckte jag lampan och vaknar igen 01.34. Det känns som om jag har provat ALLT. Nej, okej. Inte allt, men det mesta. Jag har druckit varm mjölk innan jag ska sova, ätit Valerina, sovit i fotändan, haft på TV:n lågt, men jag somnade ändå inte förrän efter timern på 30 minuter gått ut och så vidare. Det positiva var att jag säkert somnade efter bara 5 minuter igår kväll, tack vare insomningstabletterna, men jag hade hoppats på sömn hela natten.
Nej, inget verkar funka. Jag var säkert vaken en och en halv timma i natt och slökikade på TV. Att Hamas ville ha vapenvila och att ett passagerarflygplan störtat i New York visste jag redan i morse när jag fick höra det på radion.
Och självklart slog jag upp mina gröna till och med på pricken 05.00. Sedan dess har jag knappt sovit.

Jag verkar lida av insomni enligt Apoteket. Men varför, varför, varför märks det bara av här i Uppsala?

Jag blir tokig! Och jag är så fruktansvärt trött i både huvudet och kroppen. Jag har ingen lust att gå ut ikväll, vare sig till Bond-festen eller åka till Norrköping. Jag vill bara sova.

Usch, vad jag gnäller, men jag tycker det är ett problem...


Kommentarer
Postat av: Ida B

MEn vännen... Vad är det som är problem? Byt miljö. Åk hem till oss och sov. :) Nä, men det där måste du ju styra på något sätt. Funkar ju inte då du pluggar.

2009-01-16 @ 19:24:29
Postat av: Pappsen

Hej älskade dotter. Jag förstår dina problem, och det tar tid att ta kontrollen över sig själv då det gäller sömnen. Låna en bok om Yoga så lär du koncentration dig avslappningsteknik. Ett tips är ta en kort sömn på lunchen som sedan ger dig mycket kraft och energi på eftermiddagen. Det fungerar bra då du har lärt dig att gå in i dig själv. Jag hör av mig imorgon. Kramisar

2009-01-16 @ 23:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0