Heja Rolf-Göran!

Jerringpriset till Rolf-Göran Bengtsson ikväll.

Zlatan vann förra året. Jag tycker inte att han är värd det i år igen. Hellre ger jag det till någon som lyfter fram ridsporten som trots sin storlek som andra största sporten i Sverige inte ges någon större uppmärksamhet massmedialt. Det är ju allt väldigt underligt. Andra största sporten och den lyser lika mycket i sin frånvaro som min sömn just nu.

Jag tänker rösta på honom ikväll och det hoppas jag att du med gör!

Sedan tycker inte jag alls detta är att kuppa fram honom till vinnare. Jag vill hellre kalla det "marknadsföring" och jag tror nog att det i varenda hästmänniskas hjärta värmer att en hoppryttare är nominerad till Jerringpriset. För er som inte har följt med i hans karriär så tog han OS-silver i hoppning, den första svenska OS-medaljen i den individuella hoppningen på 76 år!

Jag säger som Lotta Amnestål:
"Rolf-Göran Bengtsson är gud i min värld!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0