En riktig toppenkväll

Igår gick jag och Anna på Djäknen, VG:s pub, och åt god middag. Hemmagjord hamburgare med fetaost, oliv och tzatziki och en cider till det. Supergott! Efter att vi suttit och surrat en stund och bara myst tillsammans så gick vi på bio. Det blev Changeling och den var så himla bra! Den var över 2 timmar lång, men det märktes inte alls. Den var bra HELA tiden och Angelina Jolie var underbar som vanligt. Jag säger bara en sak - se den! Det är den bästa film jag sett på väldigt länge...

Efter bion, trots att klockan redan var halv tolv, så följde jag med Anna hem till henne för att låna en bok: Katedralen vid havet. Som hon beskrev den själv: Den skildrar det feodala samhället i Barcelona på 1300-talet. Det kan behövas en annan genre efter förra boken jag läste som var lite läskig. Vi drack en kopp te tillsammans och surrade ännu mer tills jag tog cykeln och cyklade hem kring ett.

Jag måste köpa ett nytt lås till cykeln idag för igår när jag skulle cykla från Anna så vrider jag runt nyckeln fastän den inte hade gått in ordentligt i låset så nu är nyckeln sned och jag är rädd att jag inte får upp låset igen. Jag har sån otur med lås eftersom det är andra låset som nyckeln börjar tjorva med. Suck....

Jag hade verkligen en toppenkväll igår. Filmen, sällskapet och maten gjorde allt. Underbart! Det måste vi göra om :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0