Bye bye

Idag har jag egentligen inte gjort någonting alls. Fram till tre drog jag fötterna här hemma och packade det mesta. Nu är det bara lite småfix kvar, men det tar jag imorgon. Sedan åkte jag en sväng upp på sjukan och fick fel diagnos. Tragiskt att det ska behöva vara så. Sedan en sväng förbi hos Mejan igen och säga hej då. Därefter åkte jag hem och kokade raspeballer. Helt okej faktiskt, men det är ju långt ifrån mormors palt. Det ska jag tigga tills nästa gång jag kommer hem! Sedan åkte jag ut till Rönnvik där det var -29,5 grader och blev bjuden på diverse olika snacks och mysade med älsklings-Pontus. Han är min favorit och det är så himla tråkigt att jag är där i Uppsala och han är här i Storuman och jag inte får följa honom i hans uppväxt. Jag hoppas i varje fall att jag tajmar in när han börjar gå... :-)
Därefter åkte jag till Jennie en sväng och surrade en stund och sa hej då. Inte lika kallt i Storuman, utan "bara" -23,5 grader. Åkte till Skrinnar och lånade One Tree Hill säsong 1 och 2 av Hanna och de ska jag plöja igenom tills närsta gång jag kommer hem. Sedan åkte jag hem till Stensele igen och här var det också -29,5 grader. Jag ville säga hej då till Elin så vi åkte ut till Bio Stor och där kom köldrekordet. -32,0 grader!! Kallt, men så fruktansvärt mysigt ändå. Jag ville ju ha lite kyla innan jag åkte ner igen.

Nu blir det en nattmacka och sedan bums i säng. Ska upp vid 7 imorgon och packa det allra sista och fika. Kl 8 går "tåget" mot Uppsala/Stockholm. Det blir en snabbvisit i lägenheten för att vattna blommorna och packa ihop lite grejer och sedan åker jag vidare till mamma och Reidar och stannar till tisdag hade jag tänkt. Det var ju ett tag sedan vi umgick.

Nä, nu är mackan klar! God natt!

Kommentarer
Postat av: ÅM

Under sommaren ska han säkert hinna lära sig att gå. Vi får väl köra hårdträning med honom =)

2009-01-04 @ 13:38:46
URL: http://ronnvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0