Äntligen internet igen!

Igårkväll när jag kom hem från en helt crazy dag med Anna så fungerade inte mitt internet. Lite sur blev jag eftersom jag trodde att jag var tvungen att ringa och gnälla på 3 och be om ett helt nytt modem. Orkade inte ringa imorse för jag ville inte gå på ICA och fylla på telefonen utan tänkte göra det efter seminariet och det första jag får höra när jag kommer dit är att hela 3 ligger nere. Tro det eller ej, men jag blev faktiskt glad för då förstod jag att det skulle fungera när jag kom hem vid middagstid. Stackars de som har 3 till mobilen bara, jobbigt att vara "handikappad" ett tag.

Måste bara berätta om gårdagen. Föreläsning på BMC med min och Annas drömman. "Juridiken är magisk!" uttryckte han sig så fint. Hur många män har den pondusen att kunna stå där framme, alldeles blickstilla och inte säga ett ord utan bara titta rakt fram och få alla ca 300 surrande jur.studenter att bli knäppt tysta? Från ett ljudligt sorl till ett tyst ljud där man skulle kunna höra en knappnål falla. Det är inte många som klarar av det! Jag önskar jag hade samma inflytande. I varje fall står han där framme, pratar på både in- och utandning om något som säkerligen hälften av alla där inne inte förstår ett ljud av. Han gör en konstpaus och Anna låter ungefär såhär:
 - Hööö!

Det lät HÖGT i hela salen och han spände blicken i henne en stund och sa sedan något i stil med att många säkert inte skulle förstå det här just nu, men att det skulle klarna upp under föreläsningen. Själv satt jag bredvid och gjorde att för att inte börja gapskratta.

Sedan på vägen hem så cyklar vi, så klart, i bredd. Mitt i vägen går en man och Anna cyklar lite för till vänster om honom och då väjer han till höger och vem kommer i världens racerfart till höger om honom? Jo, jag. Då är det min tur att utropa:
- Iiiiiiiih!
Jag blev så jäkla rädd för jag trodde jag skulle cykla på honom. Anna började gapskratta och körde av vägen. Dessförinnan hade jag faktiskt nästan kört på Anna när vi skulle cykla över vägen så jag är nog ingen hejare i cykeltrafiken tror jag. Det slutade med att Anna skulle leka skridskoprinsessa på en isfläck i Engelskaparken och hennes cykel välter så styret blir snett.
Jag följde med Anna hem och åt grönsakssoppa och plättar. Smaskens!

Sedan cyklade jag hem, insåg att jag inte hade något internet, deppade och frostade av frysen. Det är kallt här söderöver ska ni veta så jag passade på. Det blev dock inte så bra för tydligen hade inte allt vatten torkat upp, så nu har den frusit fast litegrand och är trög att öppna och stänga. Jaja, jag har faktiskt aldrig frostat av en frys tidigare så jag visste inte hur man gjorde och sedan är det en väldigt annorlunda frys jag har. Den ser inte ut som alla andra.

Advokaterna igår på TV och det är ju så himla spännande! Jag tänker inte gå miste om ett enda avsnitt!

Idag har jag pluggat hela dagen lång, hostat, ätit lunch med Anna och Betty på Värmlands, hostat, pluggat, hostat, gått på första styrelsemötet med Ypsilon, hostat, och nu sitter jag här. Ingen träning idag på grund av just hostan. Usch så trist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0