Äntligen fredag

Kl 2 i natt vaknade jag av att pappa och Joel kom. Trevligt, men ack vad trött jag var. 

Jag har haft seminarium på förmiddagen och sedan gick jag på JB och pluggade fram tills jag och Betty gick och åt våra matlådor ihop. Alltid lika trevligt! Sedan gick vi till ICA och inhandlade vårt fredagsgodis. På fredagar får vi äta naturgodis efter lunch och det är det bästa med hela veckan! Fram till halv tre var jag duktig och pluggade jag, men sedan gick jag hem


Fredagsmys; rättsfall och naturgodis.

Väl hemma så mötte jag för en gångs skull inte en tom lägenhet. Trevligt. Sedan dess har jag ställt i ordning med alla julklappar som jag inte fick med mig när jag åkte hemifrån, bland annat min sodastreamer, brödrosten och smörgåsgrillen. Ah, så mycket gott jag kan göra nu!

Joel gnällde på att det var kallt inne på toan och jag kan inte annat än hålla med! Alla som är här och hälsar på klagar på att det är kallt, men jag är ju van att det är det och jag snålar med strömmen för är man student så är man. Jag går in med tofflor dit istället, men nu har pappa erbjudit sig att betala den el som krävs för att ha igång golvvärmen där inne. Underbart! Då slipper jag bli sjuk, som han själv sa. Det är så kallt där inne så under jul när jag var dum och stängde toadörren och var borta i över två veckor så höll jag på att ta död på garderobsblomman som stod där inne - ja bara det säger väl att det måste ha varit iskallt där inne, och jag kan lova er att det var det. Blomman har fått bo här ute fram tills igår, för nu hade den repat sig och får flytta tillbaka till toaletten igen och jag får påminna mig själv om att inte stänga dörren helt när jag åker bort en längre stund.

Äntligen fredag var det ju! Fredagen den 13:e. Scary...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0