Utelåst

Ha, idag lyckades jag. Eftersom jag har en dörr som låser sig själv så har det ju bara varit frågan om NÄR jag skulle lyckas glömma kvar nyckeln här inne och idag hände det. Jag och Manne skulle gå och handla och jag är så van att han har nyckel och sedan när jag väl stängt igen dörren så inser vi att ingen av oss har någon nyckel. Men jag kom på att ordföranden har en nyckel till lägenheten, så jag knallade upp dit och lyckades alltså ta mig in lägenheten rätt smidigt ändå. Tur det, annars hade det inte varit särskilt roligt.

Så nu lär jag nog alltid kolla en extra gång efter nyckeln innan jag stänger dörren. Och det är ju faktiskt rätt smidigt med att ha ett "centrallås". Tänk om jag skulle bli jagad in i trappuppgången. Då behöver jag bara låsa upp och stänga dörren. Som om det nu skulle hända... Och som om jag, som springer så sakta, ens skulle hinna in i trappuppgången om jag nu skulle bli jagad. Ja, men tänk om!

Jag kan i varje fall informera om att livet som utelåst inte var särskilt spännande, fastän det blev kort.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Haha, det ska vara du som lyckas.. ;)

2009-12-12 @ 21:32:44
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0