Lady Gaga och Yran

Vi hade det helgrymt! Vi tuffade iväg vid 14 och tog vårt första stopp i Strömsund och åt supergod pizza på mitt favoritställe. Alla gånger jag varit i Östersund på skotertävlingar har vi nästan alltid stannat och ätit i Strömsund och där är de bästa pizzorna. Johanna instämde! Där var det chaufförbyte så nu blev det min tur att köra. Vi åkte vidare mot Östersund och entrade tillslut staden och letade åt vår parkeringsplats som var på järnvägsstationen. Väl där öppnade vi BiB:en och körde igång. Lady Gaga, bilen och förfest. Trevligt värre!

Till slut lyckades vi pallra oss mot stan och gjorde ett första stopp hos Dorro-folket som befann sig på hotell Råberg. En kort visit och kramkalas innan vi var tvungna att ta oss vidare. Till slut var vi i varje fall på området och väntade in Gaga. Eftersom det var sjukt mycket folk och vi hamnade längst bak så började kriget mot folket och till slut var vi nästan längst fram. Dess värre var jag ju ungefär kortast i stan och såg inte så mycket där framme heller men det var grymt ändå! Vi blev tjenis med ena vakten och han var faktiskt rätt söt. Omtänksam var han i varje fall som hade koll på lilla mig hela tiden och gjorde tummen upp och var beredd på att lyfta mig över stängslet om det skulle behövas. Han bjöd på en massa vatten också vilket gjorde susen!

Eftersom vi glömde kameran hemma i Stensele och mobilen inte tar bra bilder alls så blev det inga bilder. Eller jo, jag gjorde ju tappra försök, men de blev så himla dåliga så de är inte ens värda att läggas upp. Sedan kan jag inte lägga upp några andra bilder heller för det är något fel på hela den funktionen, men jag ska försöka fixa det. Men hur det ska gå är lite svårt att svara på för ni vet ju hur bra vänner vi är - tekniken och jag.

Efter Gaga så sprang vi ner till Timbuktu som spelade samtidigt. Vi hann höra några få låtar tills vi gav upp och drack kaffe (jag drack Loka) i Kyrkorna på Yrans tält. Sedan traskade vi hem och somnade så gott i bilen. Johanna sov i passagerarsätet och jag sov där bak. Mycket skönt och vi sov ända till efter 11. Inte illa. Det blir bil nästa tripp med. Synd vi inte kan ta bilen upp på fjället för då slipper vi ju tältet även fast det är en viss charm det med men vi fick ju värsta skönhetssömnen i bilen!

På söndagen strosade vi runt lite i stan och helt plötsligt träffar vi Ida som varit och cyklat 10 mil på Storsjön runt tror jag det hette. Mycket trevligt och nu har vi nästan planerat in en liten Umeå-tripp till veckan. Kommer bli kung! Till slut ansåg vi oss tillräckligt nyktra för att pallra oss hemåt och vi kom fram till Stensele kring 18. Mycket nöjda och belåtna över en oförglömlig kväll! Nästa år siktar vi på hela helgen!!

Jag bjussar på lite gomusik från vår favorit!






 





(Den sista låten gillar vi inte riktigt än, men kanske kanske kanske i framtiden!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0