Good girl

Jag tycker det är väldigt kasst att om man inte vill ta fullt studielån utan bara för några veckor så får man dom pengarna i början av terminen hursom. Hallå, det är ju inte då jag behöver dem utan det är ju i slutet när jag förbrukat alla Systemet-pengar. Jävligt kasst och krångligt. Så jag kommer vara stenrik de första månaderna och sedan vara en riktig fattiglapp. Måste sätta don't touch på kontot för pengarna som jag får i augusti/september och som behövs i december. Sjukt dåligt av CSN, tycker jag! Så nu måste jag försöka lösa det där på egen hand och fiffla och dona med pengar och göra egna överföringar. Okej, det är väl inte så jobbigt egentligen, men tänk så smidigt allt vore om man fick det serverat på silverfat?

Men nu vet jag ju i varje fall hur det funkar så då kan jag fixa det. Måste bara räkna, planera och uppskatta lite hur många veckor jag behöver ta. Och det är en svår uppgift!

Så, nu ska jag bara skriva på några papper till Folktandvården och sedan skicka iväg dem så harsom inte har några fler jobbiga måsten. Sen när jag är tillbaka i Uppis kan jag inkassera 565 kr genom att gå och visa intyget på folktandvården för då får jag igen pengarna jag betalat (och som jag inte ens minns att jag har betalat). Gött! De kan jag shoppa upp istället, eller lägga på hög. Jojo..

Dags att ordna det här och sedan åka upp och jobba några timmar till innan det är kväll. (Och det är ju rätt nice väder ute med 20.5 grader.) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Eller så kan du ju ansöka om enbart studiebidraget nu och sen när du behöver mer pengar i höst så ansöker du om lån då och får för de veckor du vill ha :)

2009-08-10 @ 14:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0