Blåbär

När jag kommit hem från Umeå svirade jag snabbt om till bärplockarkläder och körde upp till Maria och Hanna som redan var ute i blåbärsskogen. Väl där ute slogs vi med mygg och det hann ju så klart regna också, men jag skonades från det värsta regnet som hade vräkt ner just innan jag kom. Det fanns tyvärr inte lika mycket blåbär som jag hade hoppats på, men litegrann fick jag i hinken. Skulle gärna vilja ha några liter till så jag klar mig tills nästa år. Jag vräker ju i mig hur mycket blåbär som helst, speciellt i smoothies, men sedan gillar jag ju blåbärspaj skarpt och sylt är ju aldrig fel. Jaja, men andra ord måste jag ut i skogen igen, om jag hinner. Det är inte så många dagar kvar nu!

Så ikväll har jag rensat bär. Och till middag åt vi surströmming. Sjukt gott ju! Jag åt tills magen stod i fyra hörn för jag antar att det tar ett år innan nästa gång! Annars får jag väl ragga några surströmmingsätande kompisar nere i Uppis och dra ihop en liten skiva. Mycket gott! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0