Effektiv kväll

Jag är ingen klippa på att laga mat - ännu. Eller i vart fall inte att beräkna för flera portioner. Spaghettin som jag kokade för att det skulle räcka till alla måltider tillsammans med köttbullarna räcker med nöd och näppe till i lunch imorgon. Antingen så åt jag som en häst till middag, eller så beräknade jag som sagt fel. Men köttbullar har jag så det räcker och blir över - det är ju enklare att beräkna!

Var på promenad ikväll, men den blev inte så lång som jag hade hoppats på för batteriet i mp3n tog slut, så jag gick hem och pluggade istället. Oh, vad jag känner mig duktig! Ni kommer bli less på allt tjat om universitetet och tänka "Pluggar hon jämt?". Eh, jo. Jag gör nog det, men så går det när man har (för) höga ambitioner.

Veckans ljuspunker är i vart fall pubrunda på torsdag och Norrlands reccegask på fredag. Jag är glad att Isabelle också ska följa! Sedan hoppas jag på besök av mamma och Reidar på lördag till söndag ;-) Jag behöver hjälp med att sätta upp tavlor och skjuts till IKEA etc. Sedan går det ju fortare att plantera om blommor om man är två.

Sedan fick jag höra något ikväll som förvånade mig totalt och jag hade väl hakan i golvet där ett tag tills jag plockade upp den igen, men det är väl så - man ska aldrig sluta förvånas. Glad blev jag så klart, det är ju oundvikligt i det här fallet, men vad hjälper det? Ingenting. En liten fjäril fladdrade i magen, men den försvann lika fort.

Nä, nu pyser jag i säng. Skulle ha varit ute på promenad imorgon på morgonen, nu när jag laddat mp3n, men frågan är om jag är pigg på promenad kl 7? Jag hoppas det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0