Min söndag

Sådär ja, nu har jag nästan inhandlat allt jag behöver till min lilla lya som under december ska förvandlas till en enda stor smällkaramell. Nja, inte riktigt men nästan. I snöstormen stegade jag först in till S:t Per gallerian och butiken Myrra. Den butiken tillhör topp 3 av butikerna här i Uppsala tycker jag. Hur mysig som helst och jag skulle kunna vara där inne hur länge som helst, trots att den inte är så stor. Det fions så mycket fint att titta på! Köpte pyssel till min egna adventsstake som jag göra. Jag tycker det blir mer personligt då.

Sedan traskade jag vidare till Åhléns och köpte julkulor och snören. Kikade även in en sväng på Hemtex och Duka, men hittade inget som föll mig i smaken. Eller det fanns ett par gardiner på Hemtex som jag är lite sugen på, men de fick hänga kvar.

Nu fattas det julgardiner och en adventsstjärna. Det ska jag gå på jakt efter senare i veckan. Har sett att det redan har börjat julpyntas och det betyder att jag också får det. KUL! Men det får bli när jag köpt gardiner så jag kan göra allt på en och samma gång. Ska gå och fingra på panelerna på Hemtex och fundera om jag ska ha dem eller ej.

Har lite ont i huvudet så jag ska krypa upp i soffan och bara ta det lugnt resten av kvällen. Renskriva är inte så ansträngande så det ska jag göra för så långt har jag inte kommit ännu. Sedan blir det mys med film senare ikväll. Städningen skjuter jag upp till senare i veckan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0