Juristgasquen

Gud vad jag och Anna hade kul. She's my best girl! Det var länge sedan jag skrattade så mycket.. Det är lika bra att jag inte berättar om allt kul som hände igår, för alla har som sagt inte samma humor som vi.

Det bästa var i varje fall när vi sulle gå över till Rosa Pantern och köpa tuggummi. Intrippandes i höga klackar och korta klänningar står vi och diskuterar om vilket tuggummi vi skulle välja. Vi hade inga lösa pengar så Anna skulle dra det på kortet. Kassörskan säger att hon tar 3 kronor i avgift och lilla juristen dyker fram i Anna.
- Sedan 2005 är det förbjudet att ta kortavgift. Det står i lagen.
- Nej, det är det inte alls. Det är bara ett riktmärke.
- Det står i lagen och allt som står där får en brottspåföljd.
- Vi har avtal med MasterCard så vi får ta ut avgift!
Sedan pekar kassörskan på en lapp bredvid kassan där rubriken är "Lite juridik".
- Ska vi läsa? säger jag.
- Nej, för fan, klämmer Anna ur sig. Pappa kan ge er de där 3 kronorna!!!
Sen skrattar vi och trippar ut.

Ni ser, man ska nog förstå vår humor för att det ska vara kul. Men jag lovar det var roligt! Alla inne på Rosa Pantern tyckte också det. Sen om de skrattade med oss eller åt oss får vi ju aldrig veta..

Det var faktiskt en av de bästa kvällarna här i Uppsala. DJ:n var grym för en gång skull och jag dansade hela natten lång! God mat och trevligt bordssällskap och annorlunda placering runt runda bord. Jag och Anna hade äran att hamna vid samma bord, fast vi hade ju önskat det, och det var verkligen pricken över i:et.

My girl


Underhållning under middagen


Vi två


Magdansös som dansade i 20 minuter. Det blev lite väl långdraget...


Tyvärr blev det inga fler kort än såhär som är värda att lägga upp. Jag fick inte ens en bild på jag och min bordsherre, men så kan det vara ibland.

Jag hade i varje fall hur kul som helst!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0