Jag och tekniken

Vi går ju hand i hand vi två. Som handen i handsken, fisken i vattnet, ler och långhalm, ja kalla det vad ni vill, men vi är raka motsatsen.

För 2 veckor sedan fick jag hem min TV som jag ska ha i sovrummet (lyx, jag vet!). I måndags tänkte jag vara duktig att sätta upp den, men fixade det inte eftersom jag hade behövt minst 2 extra händer till, två för att hålla upp apparaten och två små händer för att kunna skruva. Så igår tog jag med mig Anna hem så att hon kunde hålla upp TV och jag skruva fast den i fästet som satt på väggen. Anna tyckte jag var dum som hade satt upp fästet före jag skulle hänga dit TV:n för det var trångt att försöka skruva, men jag sa att han som tidigare ägde lägenheten hade lämnat kvar fästet så det var inget att göra åt. Tills vi upptäckte att man kunde ta ner halva fästet. Så vi slapp försöka sätta upp TV:n på väggen (det hade heller aldrig ens gått) utan kunde skruva fast fästet i TV:n och sedan hänga upp den. Det är tur man är smart.

Ibland undrar jag varför jag inte är blondin istället...

Men nu har jag nästa problem. Hur fan kopplar man allt? Det är ju jättemysigt på morgonen att ligga och se på en skärm där det står "Welcome, thank you for choosing LG. Next" när jag hellre velat se Nyhetsmorgon och Ida på de lokala nyheterna istället. Fast då har jag ju en anledning till att kliva upp ur sängen.

Jag fattar ju ingenting. Inte ens en bruksanvisning följde med.. Men kablar som hände ut ur hålet genom väggen är isatta bak på TV:n, men vad gör man sen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0