Storumandagarna

Ska väl ta och summera hela helgens händelser...

Fredag
Strosade på marknaden i stort sett hela dagen. Åkte faktiskt karusell 2 gånger trots att det var från 1700-talet. Som en kär vän sa: "Jag skulle gå och dra varenda bult innan jag lät min unge åka det där järnskrotet!!" Men jag fick ju biljetter för aldrig i livet att jag betalade för det! Sedan åkte jag hem och gjorde mig i ordning inför kvällen. Åkte upp till Ida och hade en sån där rolig förfest som ni kanske redan har läst. Det finns ingenting som klår dem!
Vidare till nästa förfest och sedan efter tio for vi på hotellet. Jag har jättekul! Dansade som aldrig förr och bara njöt av allt det roliga. Vid stängning kl 2 började jag bege mig "hemåt", men det slutade med att vi fick skjuts av några som jag aldrig trodde jag skulle behöva åka med. Eller jag behövde ju inte, men jag kände inte för att gå X antal km utan jacka och det var 5 grader ute.

Lördag 
Åkte upp till marknaden med Fanny och bara gick runt, runt och hejade på folk. När vi blivit less så åkte vi hem och för att göra oss färdiga inför Dansgalan. Drack lite hemma och sedan gick vi över till systrarna Sandberg. Trevligt! Därefter åkte vi upp till Dansgalan. Jag hade himla kul och spenderade större kvällen på dansgolvet kändes det som. Det var dock för halkigt för min skull och jag kände mig som Bambi på hal is, men trots det fick jag ändå kommentaren att jag var gudinnan på att dansa ikväll. Det tycker inte jag var helt fel! Tråkigt att Perrelli inte dök upp, men är man sjuk så är man ju. Hälsan går ju i första hand!
Kl 2 så stängde kalaset och då for jag snabbt som rackarn till sängen. Skönt att få sova..

Söndag
En otroligt seg dag, men ändå orkade jag och Fanny gå en sväng på marknaden. Vi åt lite mat och jag köpte 1,2 kg kola. Det är ju ett måste! Sedan hem och där låg jag på soffan hela dagen. Jag hade inte dåligt samvete alls, för efter en sån här hård helg så får man bara lata sig sista dagen. Såg lite fotboll, men sov mest genom varven och tillslut gick jag i säng.

Det märks verkligen att det här är årets bästa helg! Vi fick helt okej väder och jag klagar inte ett dugg! Det ser även ut som om det ska bli fint väder hela veckan och det känns ju himla kul. Jag hoppas, hoppas att det håller i sig till helgen, för då är jag ju ledig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0