Är det verkligen december?

Det regnade när jag gick till JB imorse och jag tänkte: är det verkligen december? Jag har ingen julstämning när jag väl kliver ut ur min lägenhet alls här nere när det bara regnar, är grått och trist jämt. Snön försvann ju fortare än en grisblink och nu ser allt bara så fruktansvärt trist ut.

När jag sitter och pluggar idag så börjar jag fundera på om det var någon dressyrtävling i helgen i Västerbotten och jag tänkte på hur det har gått för alla hästtjejer i Lycksele. Det tog mig säkert 20 sekunder innan jag inser att denna tävlingssäsong är slut för länge sedan (sista tävlingen var i oktober). Jag insåg att det faktiskt var december, att jag faktiskt sitter här i Uppsala där det regnar och är 4 grader ute. Det är inte ens minus.

Jag hade kjol på mig igår, den 1:a december. Det har nog aldrig någonsin hänt tidigare, men här går det för här nere är det varmt. Jag saknar snön och jag saknar kylan. Min vinterjacka är på tok för varmt sådana här dagar faktiskt.

Till råga på allt ska jag hitta sådana här fina bilder från Storuman. Då längtar jag hem. Väldigt mycket.

Jag är inte van vid att ha en vinter som är så här. Jag är van vid att ha snö i mängder, vara ute och känna kylan bita i kinderna, få imma på glasögonen när man kommer in i värmen. 

Nu längtar jag hem! Att jag åker hem för jullov om 16 dagar är för mig helt ofattbart. Men jag ser fram emot det så mycket så jag nästan spricker. Fast jag vill att tiden ska gå saaaaakta eftersom jag har tenta om 15 dagar. Motsägelsefullt...

Detta är nog min vinterdepression - att inte få ha snö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0