Morgonskaos och BE-kort

Imorse var det bombnedslag i Beirut (stallet). En häst hade tagit sig lös, självklart i Boggis stall och grisat runt riktigt ordentligt. Det var både piss och skit på alla Boggis tre täcken som hängde på dörren så det var bara att sätta igång tvättmaskinen. Tvättar täcken 2 ggr för de var så smutsiga.. Har än inte hunnit tvätta klart allt utan jag får fortsätta imorgon. Tur att inget av dem gick sönder utan att de "bara" låg och simmade i hästskit och piss.

Efter stallet fixade jag och V en massa på transporten. Han bytte reservdäcket till ett dubbdäck och borrade ett hål i golvet för att Boggan ska få stå brett. Sedan bytte han till vinterdäck på min och pappas bil. Allt detta hann han medan jag stod och skrapade bort dekalerna. Det tog tid kan jag lova! Klistret satt som sten. Sedan tvättade vi den ordentligt så den blev riktigt fin. Imorgon ska jag Skyltar och Sån't och ge honom måtten för de nya dekalerna.

Åkte sedan till L-by för att byta bil och städa ur BMW:n. Trodde jag skulle hinna rida idag, men planerna sprack så det blev inget med det, tyvärr. Jag känner mig INTE förberedd för tisdagens premiärträning i Lycksele..

Kom nyss hem från första träffen för BE-kortet. Hur jag ska lyckas greja det är en stor fråga. Teorin är ju inte mitt största hot utan det är ju backningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0